EPISODE 25: Hytteidyll. 2.mai 2021

Nå har jeg bikket 550 abonnenter - wow. Det er stas. 

Denne episoden handler om: Søm, vev, spinning,strikking og livet akkurat nå.

I påsken hadde Marit Serianna hadde et raid på symaskin. Hun sydde flere trekk til surdeigskurver og et nydelig omslagsskjørt. 



Jeg og Marit Serianna var også på en nydelig påsketur/vårtur hjem til mamma og pappa på Vestnes. 

Mamma hadde ferdig to nydelige sokkepar til meg :) . 
Et par av selvstripende garn og et sokkepar strikket av sokkeflaket som jeg farget da jeg var på podcasttreff på Orkanger. 


Det er rødt nivå i skolen, dvs at min kunst og håndverkundervisningen fortsatt skjer hjemmefra (les..fra hytta :) ). 

Lars, mannen min fikk første vaksine nå i forrige uke (siste uke i april). 
Jammen på tide siden han er i risikogruppen for å bli alvorlig syk ved smitte av Covid. 

Prosjekt på gang:
Hverdagsjakke: Natt i gruvebyen, Fortuna høylandsull.
Harriets lue
Genser til Lars

Langtidsprosjekt: 
Starflakesjalet
Primulateppet.

Spinning:
Et lite grått hespe spunnet på den gamle rokken.

Innkjøp: Ull fra Ullveig.

Ferdige prosjekt: 
Jeg ønsker å bruke naturen mer som inspirasjon. Se det lille i det store og det store i det lille.
Jeg starter frisk :) .


Bluebird of Happiness, strikka fugler inspirert av podcastkanalen Gunnis englestrikk.
Jeg har også laget en gul, rød, blå, grønn, oransje og fiolett. Og tre i naturfarger. 

                                                  Heklet vårblomster :) . Ingen oppskrift. 


Ditt og datt halvvantar - mer info på Ravelry.



Lue - mer info på Ravelry



Robada sjal - mer info på Ravery


Vertices unite - mer info på Ravelry.
La inn dette sjalet i samstrikken til "Den glade tråd" og VANT ! 
Jeg vant merkelapper og flotte strikkemarkører fra "Strikka". 


Så litt søm:

Dukkeklær. Dette + en grå genser.


To kjoler til meg selv, mer info i episoden.



På slutten av episoden kommer jeg med noen gode tips ! Se episoden om du er nyskjerri ! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar