EPISODE 26: Hurra, i dag er Hege på besøk igjen. 29.juni 2021.

Å, som jeg koset meg. Kjempegøy når vi er to i studio.
Vi starter med å vise fram sommerhattene våre :) , fort på fort av... mer om det i episoden. 
Ja, kan si det sånn at om jeg ikke hadde visst bedre så hadde jeg trodd det var noe annet enn vann i glassene våre :) .

Hovedfokus i episoden er herregensere. Hege, har strikket mye til mann, barn og barnebarn.
Noe vises her, mer info og flere flotte gensere i episoden: 









Jeg gir Hege en utfordring: Finn et mønster til genser som jeg skal strikke til Lars...
vrangbandet er klar. (Utfordingen til Hege blir jobbet fram på slutten av episoden, bare å følge med :)) . 
Vi snakker mer om utfordringer, samstrikker og mysteriestrikk... se episoden så får du vite mer om det :)
....og for ikke å glemme.. vi tar en rask oppsummering på alt Hege tryllet av pinnene i 2020 .
 
Flere fine gensere som Hege har strikket, mer info i episoden...
 






Jeg har vært på Spinnvilt å shoppet.. der møtte jeg også Bente Halvorsen som har podcasten Indigo i grønn", stas. La inn en liten film i episoden. 


Mine prosjekter på gang (se episoden og/eller Ravelry for mer info):
Genseren til Lars
Primulateppet.
Starflake sjalet
Hue /J&S garn, garnpakke).

Jeg trenger ¨ha flere prosjekter på gang....mer om det..........


Mine ferdige prosjekt: 


 Harriets lue , mer info på Ravelry.


Jeg har startet å hekle noen blomster. Planen er at de skal bli til en eller flere kranser :) . 
Gratisoppskrifter fra Garnstudio.



Så litt søm. I tillegg til dukkeklærne har jeg sydd to pannebånd, en lue og en kjole. 





Jeg begynner å peile meg inn mot veving og starter så vidt med grindvev.

I forrige episode spurte jeg seerne om tips til hva vevde bånd kan brukes til. Jeg spurte også Tove på Spinnvilt. Hun sa tenk tau, alt du bruker tau til..


Flere tips:
Samene bruker bånd i kofta si, på skoa, på vogga..husker ikke hva de heter..
Middelelderdrakter.
Veskehanker på vesker.
Pynte kanten på hyller.
Pynt rundt ostene til jul.
Bånd til sårkanter på kofter.
Smykker, pynt på klær, nøkkelbånd, armbånd, tveroversløyfe, gardinbånd, hattebånd, hårbånd, slips, belte. bokmerke, bånd til kamera eller gitar.
Kan sette sammen flere...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar