TOVA VOTTER I RAUMA FINULL



Et lite eksperiment.
Denne gang blei det en liten damevott.
Fungerer til Marit Serianna på 19, men om jeg lager liten damevott en gang til, feller jeg et par masker ekstra til tommelen.
Neste gang øker jeg litt til her og der. Målet er en perfekt vott til meg selv :)




Noterte følgende undervegs. 
Rauma finull (en tråd, har brukt dobbel tråd på de jeg har laget før), pinne 3,5
Opplegg 44 masker - 5 riller (10omg).
Glattstrikk: 25 omg , øk 4 masker jevnt fordelt på en omgang.
20 omg. glattstrikk
Strikk de 10 første maskene med en annen tråd (tommel) ( siste 12 maskene neste gang.) 

Forsett 35omg fell.. En omg rett mellomlegget hver felling til det er 16 masker igjen, strikk en omg og fell av.

Plukk opp 22 masker tommel
Strikk 16 omganger og start felling som vott
10 masker. Igjen +en omg rett
Fell av
Tova på 40 grader, vanlig vaskemiddel, m olabukse



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar