EPISODE 31: 3. januar 2022

 Dette innlegget lages i starten av 2024. Bloggen har stått på pause siden november 2021. 

Jeg har bestemt meg for å blåse liv i bloggen igjen, men for at jeg skal klare å komme igang har jeg bestemt meg for å lage et kort innlegg ("høydepunkt") fra YouTube episodene jeg har spilt inn siden den gang. Jeg viser kun ferdige produkter som jeg er fornøyd med. ¨

Søk på Godt gammeldags håndarbeid på YouTube så finner dere episodene. 

Hytteidyll, søm og strikking sammen med Marit Serianna

Selve julehelgen ble feiret på tradisjonelt vis sammen med familien.



Marit Serianna forteller om forkastet strikkeprosjekt og nytt prosjekt på pinnene. 
I September (2021) startet hun på en Islender genser i Vamsegarn.
I episoden forteller hun om frustrasjoner underveis og gir gode tips til deg som strikker med to farger for første gang. 



Marit Serianna har en tradisjon der hun lager julegaver i siste liten på lille julaftaen.
Dette året, ikke unntak. I episoden forteller hun om årets julegave til mannfolkene i hytta. 



Marit Serianna forteller også om hvordan sy og brette hårbånd. 


Marit Seriannas papperkakehus hører jula til. Tidligere var det en togstasjon, nå har det blitt småbruk. 
I denne episoden gir hun tips til montering av pepperkakehuset. 


Del 2 spilte jeg inn alene:




12.-14. november var det klart for Ulliwood på trehotellet i Brumunddalen. 
Veldig kjekt. Mer om det i episoden. 


Denne høsten har jeg laget klær til dette nisseparet.


..og nissedama fra i fjor har fått kavaler. Ansiktene er malt av Inger Johanne i bare en maske til podcasten. 
Mer om dette i episoden.

Litt søm: 
Ikke bilde. Se epiosoden. 

Hårbånd, tørkle- 
Mobilveske til pappa
Handlenett til mamma. 



Juleverksted med Hege og Sven Erik. Veldig kjekt. 


Julemarked på Bjørke gartneri på Kvam er aldri feil.



Gro på gartneriet laget denne koselige dekorasjonen til mamma og pappa.
Rosene har jeg heklet. 


Jeg hadde adventskalender fra Garnbutikken Fortuna. Høylandsull. Stas.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar