EPISODE 28: Håndarbeid alene og sammen. 12.september 2021.




Norge begynner å åpne igjen, og vi benytter anledningen til å møtes for å strikke sammen. 
Trude, Hege og meg startet med en tur til den flotte garnbutikken på Otta: Centrum magasin.
Noen helger etterpå hadde vi strikketreff på hytta til Hege. Og sist, men ikke minst så har jeg vært på Søringpodtreff hos Inger Johanne og Terje. Arrangert av "Bare en maske til" podcasten. 
VELDIG KJEKT Å MØTE STRIKKEFOLK IGJEN.



Siden sist har YouTube kanalen min bikket 600 abonnenter, WOW ! Det må feires.

Jeg forteller om små og litt større bilturer. Var på Vestnestur sammen med Mathilde som jeg er tante til, og noen uker senere sammen med Marit Serianna. Marit Serianna prøvde seg på dreiing. Mer om det i episoden.
Vi var en tur i Stryn, og en tur til Lillehammer (sammen med Hege).
Dere får også bli med på sosiale sammenkomster og fine fjellturer. 


Vi har også prøvd oss på garnfarging og maling på sokkeflak, veldig kjekt: 







Marit Serianna har vært på hytta og hun fikk også dilla på betongstøping.





Da hun kom hjem fra hytta sydde hun flott tversoversløyfe til kjæresten:




Mine ferdige produkter siden sist. 
Mer informasjon og strikka-og heklaproduktene i episoden og på Ravelry.


Her er noe av det jeg har støpt, mer i episoden.








Solhatt, oppskrift fra Rauma Ullvarefabrikk.



Bousta Beanie, Gudrun Johnston




Lam, strikket i håndspunnet garn. "Sheep" av Linda Dawkins


Hurra ! Endelig er "Hverdagsjakka" mi ferdig.
Strikket i Fortuna høylandsull.


Vest til Marit Serianna. Strikket på strikkemaskin.
Egen oppskrift. Se notater på Ravelry. 


To babystrømpebukser strikket på strikkemaskin. Oppskrift finner du herr på bloggen. 
Se fanene til høyre på siden.

Denne duken startet jeg på i fjor, nå er den endelig montert.
Jeg har også sydd ca 10 av de populære trekantputene.


Prosjekter på gang (se episoden og/eller Ravelry for mer info):

Genseren til Lars
Primulateppet.
Starflake sjalet
Ny Bousta Beanie hue
Maskinstrikka topp, eget mønster.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar