EPISODE 18: SAMSTRIKK. 26.MAI 2020



Nå har vi slått oss til ro på hytta. 
Dagene består av små og store naturopplevelser, hjemmekontor og kreative puslerier. 
Verden åpner seg sakte og jeg har endelig fått tatt en Vestnestur (hjem til mamma og pappa igjen), jeg har vært på Håndarbeidskroken på Ringebu og sist, men ikke minst vært å "strikkekafe" med Hege :) . 
 
17. mai gikk stille for seg dette året, mer om det i episoden. 




 
I denne episoden viser jeg også hvordan lage 17. sløyfe i siste liten, filmen ble lagt ut på storien min på instagram 16.mai. Teknikken heter å slindre, en lynrask måte å lage bånd på :) 



Endelig fikk jeg tatt en tur til superkoselige Elin på Håndarbeidskroken på Ringebu.


Nye gulvteppen i hus. Vevet på arbeidssenteret Strandbo på Vestnes.



Strikke kafè på Kvamsfjellet.  Hege og meg med strikketøy,  mannfolkene koset seg med skravling og noe godt i glasset :) .


TING JEG HAR LAGET FERDIG: 



Hverdagsjakka til Pinneguri. Rauma Finull nr 497

Forest Path Hap, av Patricia i Knitography.
Rauma Finull PT 2 nr 4130, 3 nøster, totalt 150 gram og 525 meter. , pinne nr 5


SØM:

På bestilling fra datteren min: Flere hårstrikker, ikke så lange som de jeg viste framgangsmåten til i forrige episode. Disse er klipt på 52x10 cm, strikk på 18 cm.


Munnbind i tilfelle rottefelle. Oppskrift fra Facebooksiden til Tine Solheim



Noen prosjektvesker har det blitt :) 



Et par ut på tur vesker..


PROSJEKT PÅ GANG:

Harlekin sjal av Gro Tveitstøl. Tror jeg rekker opp..


"Mystery of light cowl", Sofia Kammeborn. Se samstrikk litt lenger ned på siden :) 


LANGTIDSPROSJEKT:



Arne og Carlos; Primulateppe.


Stephen West: Starflake



Domino teppe, stolbeskyttere: Rauma Finull og PT2. 
Pinne 3,5. Opplegg 41 masker . Ca 4-5 gram pr rute.
6 x 10 ruter ferdig.


SAMSTRIKK: 

Ingen regel uten unntak, mer om det i episoden. Men, bli med på Sofia Kammeborn samstrikk.
Et samarbeid mellom Brit Strikkenerd, Margrethes hobbykrok, Brit Arnhild på YouTube, Strikk på landet Hansgarden og meg :) .
Sjekk opp: 

På instagram: #kammeborniaknitalong2020





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar