PUTE I LAPPETEKNIKK




Her kommer en tutorial på pute (50x50cm) i lappeteknikk.
Jeg har brukt 25 lapper a 12 x 12 cm.
Lappene er skjært så nøyaktig og trådrett som mulig.
Etter å ha bestemt sammensetningen tar jeg alltid et bilde. 
Dette for å slippe frustrasjon dersom det blir kaos i lappene.   


Fortsetter med å feste sammen lappene rekkevis med knappenåler. Rette mot rette.
Bretter den første rekka over den andre og fester nåler, fortsetter med neste rekke osv. 


Rekkene legges oppå hverandre og er klar for montering.


Legger strimlene på fanget, starter å syr på første rekke fra høyre.
Det er viktig å bruke nøyaktig samme sømrom på hele puten.


Fortsetter med de to første lappene på høyre side i andre rekke, tredje rekke osv.






Rekkene klippes fra hverandre og klyvpresses.















Er supernøyaktig når jeg fester sammen rekkene med knappenåler. Knappenålene skal gå midt i sømmen.



Syr rett over knappenålene når rekkene sys sammen.
Klyvpresser - Ferdig med del 1.


2 kommentarer:

  1. Så godt forklart! Jeg har sydd noen puter av lapper, men der har vel omtrent ingen hjørner møttes. Kanskje neste gang jeg prøver meg, og følger din metode, vil det bli meget bedre. Jeg satser på det. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Tusen takk. Prøv denne metoden, den fungerer.👍🏻

      Slett