VÅRRULLER.





Har lenge hatt lyst å lære meg å lage vårruller, men har tenkt at det måtte jeg eventuelt kurses i.
Datt tilfeldigvis innom bloggen "Mat på bordet" og der fant jeg en oppskrift som inspirerte meg.
Oppskriften var på 1 kg kyllingkjøttdeig - jeg hadde 1,2 kg siden pakkene var på 400 gr.
Tok litt ekstra av alle tingene, men kunne nok vært litt tøffere med chili og hvitløk :)
Kjøpte frosne plater med vårrulldeig på Asia supermarked, Trondheimsveien 43. Trengte bare en plate pr vårrull.. ikke to som det står i oppskriften. Rullet dem sammen som vist på bildet og brukte vann for å lime skøten. Jeg brukte jerngryte, men stekepanne fungerer også. Lurt å ha to flasker rapsolje, måtte skifte olje undervegs. Fulgte steketipsene i oppskriften.
LETT og vi ble METT. Ca 40 vårruller er spist opp siden lørdag uten at vi har hatt gjester... hm.. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar