EPISODE 19: MESTRINGSFØLELSE OG "LAPPEGLEDE SAMMEN". 24. JUNI 2020

Utsikt fra oppvaskbenken på hytta :) 
Livet er best på hytta :) 
I denne episoden blir det hytteidyll med noko attåt. 




Minner om samstrikken vår med Sofia Kammeborn sine mønstre.
Et samarbeid mellom Brit Strikkenerd, Margrethes hobbykrok, Brit Arnhild på YouTube, Strikk på landet Hansgarden og meg :) .
Sjekk opp: 
På instagram: #kammeborniaknitalong2020
Litt (mye) skravling om fagfornyelsen, og i den forbindelse kommer jeg inn på lydpodcasten Tråd.
Lydpodcasten "tråd" har ikke noe med fagfornyelsen å gjøre (foreløbig) , men er veldig inspirerende og lærerik når det gjelder ull, bærekraft, kortreiste produkter osv.. 


I episoden kommer jeg også inn på ting å gjøre alene eller sammen. Anbefaler forskjellige aktiviterer i tillegg til min episode nr 10, der jeg viser forskjellige måter å knytte armbånd på.

Jeg snakker om gleden av å skape noe, mestringsfølelse og viser i den forbindelse stolt fram et lam jeg har strikket av egetspunnet "effektgarn".

              


TING JEG HAR LAGET FERDIG:

Harlekin sjal av Gro Tveitstøl.


Pulsvarmere, Leine merino, plantefarget garn. 
Mer info om alle prosjekter på Ravelry og i episoden :) .

 

"Mystery of light cowl", Sofia Kammeborn.


PROSJEKTER PÅ GANG:

Nytt par pulsvarmere. Denne gang i Loft garn :) . 
Nye pinner, mer i episoden.



LANGTIDSPROSJEKT:


 

Arne og Carlos; Primulateppe.


Stephen West: Starflake



Domino teppe, stolbeskyttere: Rauma Finull og PT2. 
Pinne 3,5. Opplegg 41 masker . Ca 4-5 gram pr rute.
6 x 10 ruter ferdig.


LAPPEGLEDESAMMEN2020
 PÅ FACEBOOK OG INSTAGRAM.


Jeg har laget en gruppe på FB, og en instagramtagg for alle som har lyst å jobbe sammen med lapper i sommer. 

Vi «lapper sammen» til og med uke 39. Mer informasjon om opplegget i episoden og på fb gruppen.

Den som er med bestemmer selv hva dette skal ende opp i. Teppe, toalettveske, sjal eller en pute? La kreativiteten blomstre 👍🏻
Teknikken er valgfri. Strikke, hakke, gimpe, hekle, brodere, sy på symaskin osv..
Det kan være både små og store produkter, og prosjekt på gang kan gjerne gjøres ferdig.

Ferdige produkt legges inn på #lappegledesammen2020 på Instagram. Premier trekkes søndag uke 39.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar