EPISODE 12: Strikkefestivaler, strikking, ting som insprierer meg og besøk på sløydsalen.


Godt gammeldags håndarbeid episode nr 12 finner du her.
Denne episoden starter ute på verandaen på hytta en flott høstkveld, og fortsetter hjemme i stua i Oslo.


Jeg snakker om Oslo strikkefestival der jeg garnshoppet og møtte Aud, en god venninne av meg fra studietiden på Statens lærerhøgskole i forming, Oslo (SLFO).


Jeg snakker om ting som inspirerer meg, om lydpodcast, og om Bergen Strikkefestival som jeg skal på neste helg.

I episoden er det også et innslag fra mitt første møte med sløydsalen på 40 år, resultatet blei ei
fin sleiv som jeg er litt over middels godt fornøyd med.




Prosjekt på gang:
Horisontsjal (Susie Haumann design) fra Guld.dk.













Helt enkel hue i alpakka garn.
Sofia Kammeborn: "Skymning", svart PT2
"Pinneguri" : Hverdagsjakka strikka på strikkemaskin x 4.
A. Clark :  "The Flower basket Shawl"
Sofia Kammeborn: "Ditt og datt halvvantar"



Ferdige prosjekt:
Wiola: "Angoralue med rullekant"
Pulsvarmere strikka på strikkemaskin i samme garn.













To sjal strikka på strikkemaskin av oppreksgarn.










Langtidsprosjekt: 
-Arne og Carlos: Primulateppe
-Temperaturteppet. 
Se Ravelry for mer informasjon om prosjektene.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar