BLOGG, HOT OR NOT? TILBAKEBLIKK PÅ SOMMEREN 2018.

BLOGG HOT OR NOT ? 

Er vel mer og mer not, 
men det bryr jeg meg ikke så veldig mye om :) 
Hvem er denne bloggen for?
Tenker den er for deg som er som meg, glad i "Godt gammeldags håndarbeid".
Besøk gjerne også Youtubekanalen min "Godt gammeldags håndarbeid".

Akkurat som instagram (der finner dere meg som morgenstunderikketulligrunn) er blogg som et fotoalbum eller oppslagsverk der opplevelser, ting å huske på og dagligdagse gjøremål dokumenteres. 


Dessverre var jeg veldig sløv med blogging i 2018, håper 2019 blir et bedre år :) 

Forrige innlegg der jeg viser fram håndarbeid var 28.06.2018 ! 
Det er for dårlig, nå tenker jeg å blåse liv i denne bloggen igjen så får 2019 vise om den er HOT or NOT. 

Hva har skjedd siden sist ? Det vil si siden 28.06.2018.

RESTEN AV DETTE INNLEGGET BLIR ET TILBAKEBLIKK PÅ SOMMEREN 2018.

I starten av juli 2018 ble min venninne Ida mamma for andre gang. 
Ganske artig at Inger Therese (IT) , Ina og meg (alle venninner av Ida) var samlet på hytta den dagen Birk kom til verden, og det feiret vi selvfølgelig :) 


Dagene som fulgte ble det mye søm til lillebror Birk og 
storebror Aslak :) 
De fleste mønstrene er fra boka Heilt spesiell og jubel.












Litt søm til meg selv også :) Stoff fra "Vintage in my heart", mønsteret er "eget design". 



Etter all syinga ble dette sjalet prioritert: 





Vertices Unite av Stephen West strikka i primær- og sekundærfarger i favorittgarnet Rauma Finull.
Sjalet ble raskt en favoritt ! Akkurat passe stort, godt og varmt. 



INGEN SOMMER UTEN EN RUNDE PÅ STRIKKEMASKIN :) 



Korterma "Ingen dikkedarier genser" . 
Bolen, fra ermhullet og ned er strikket på strikkemaskin. Resten for hånd. Ermhullet litt kortere enn på genseren. 
Pickles Merino Tweed.



Garnslanking. Kluter.




 Sju deilige buffer i Drops alpaca. Bildet til høyre er arkivbilde :) 


Alltid greit å ha noen små strømpebukser i gavekassa.
Oppskrift her.











Eget design.
Jakke i Pickles Merino Tweed.
Icord avslutning i halsen. 
Knappestolpen ble for stor.... får se hva jeg gjør.. må nok ta opp.


Ankelsokker i fangmønster. Dale Daletta. 




Sommerferien ble avsluttet med en deilig tur til Praha 
sammen med de beste :) 
Litt for varmt så vi fant ut at det var lurt å ta sightsing mellom 06.00 og 09.00, frokost kl 9.00 og shopping eller siesta resten av dagen :) 




Tok også lokaltoget ut til den gotiske benkirken i Kutna Hora. 
En veldig spesiell opplevelse som må oppleves! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar