HEIM TIL VESTNES. BESØK PÅ RAUMA ULLVAREFABRIKK, KAFFEBRENNERIET I KRISTIANSUND OG WWKIPday VED ATLANTERHAVSVEIEN.


Her går det unna... På jobb til kl 20.00 torsdag 7.juni, mellomlandet på hytta, tok meg fri fredag - koset meg på hytta noen timer før jeg satte kursen mot Romsdalen. Rakk akkurat fabrikkutsalget på Rauma Ullvarefabrikk... 60% på utgående PT2 - brukte fem minutter på å røske med meg 150 nøster :) før jeg kjørte videre hjem til Vestnes. 
Lørdag 9.juni plukket mamma og meg opp Marte på Molde og satte kursen mot Kristiansund.
Jeg har hørt mange lovord om Kaffebrenneriet og måtte utforske det før vi kjørte til Atlanterhavsveien der strikkedesigneren Arnhild Skatvedt arrangerte WWKIPday, World Wide Knit in Public Day.
Fantastisk dag. Veldig artig å møte Arnhild Skatvedt, Merete Aae fra Strikkepodkasten "Strikk på landet" og andre strikkeentusiaster fra heimfylket. 




KAFFEBRENNERIET I KRISTIANSUND ER ABSOLUTT VERDT ET BESØK !
Museumskafè med norges eldste kaffebrenner som fortsatt er i bruk. I tillegg til nydelig kaffe har de også garn, jeg og mamma gikk absolutt ikke tomhendt derfra :). Masse fint garn til garnsamlingen vår! Her finnes garnkvaliteter som ikke selges så mange andre steder i Norge - en butikk å bli glad i. 




















Arrangementet World Wide Knit in Public Day, WWIOday (Internasjonale strikk i offentlighet dagen) ble arrangert på Eldhusøya ved Atlanterhavsveien. 
Strikking og strikkemarsj på Svevestien. Veldig kjekt.








Merete Aae fra Strikkepodkasten "Strikk på landet" .
Arnhild Skatvedt blir intervjuet av NRK i bakgrunn. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar