EN STUND SIDEN JEG HAR VIST FRAM TING JEG HAR LAGET, HER KOMMER EN LITEN OPPDATERING :)


Denne kjolen var lenge en av Marit Seriannas UFOer :)
Tror den var tenkt som julekjole i fjor.
Jeg tok den fram rett før sommerferien og sydde den ferdig,
nå håper jeg den kommer på i jula :)
Kjolen er foret og har usynlig glidelås i ene siden.
Stoff og mønster fra Stoff og Stil.




21.august kom denne nydelige gutten til verden.
Aslak, sønn til mine gode venner og kolleger Ida og Torje.
Etter at jeg kjøpte kanteapparat på ebay til Huskylocken min, digger jeg den bare mer og mer.
Kjempeartig å sy barneklær, og veldig stas når de blir brukt :)
I løpet av sommeren sydde jeg denne lille kolleksjonen til lille Aslak.  Mønster fra boka "Heilt spesiell og jubel". 

Stoffene er kjøpt litt her og der :)



Stas når klær jeg lager blir brukt :)




Denne jakka har også vært en UFO hjemme hos oss ..
Jeg strikket den på strikkemaskin i fjor sommer, og sydde den sammen i starten av denne ferien.
Tok den med hjem til mamma som strikket kanter og stolper for hånd :) Må ta med at jeg hadde strikket nedkanten på jakka selv, men den gikk ikke gjennom sensuren. Mamma spurte pent om å få lov til å ta den opp :). Var nok lurt, for jakka ble kjempefin.
Bare synd at pga dårlig planlegging ble den for liten til meg... heldigvis var det et annet familiemedlem som ble 

kjempefornøyd over å få seg ny jakke :)
Strikket i Rauma finull. Borden øverst er tatt fra "Kollen genseren" og stripene fra det velkjente "Fanamønsteret".  Tusen takk til mamma for god hjelp!




Kjole og singlet sydd på "Huskylocken" på 1-2-3. :)
Husker ikke hvilke mønster jeg har brukt, 

men tror det var noe hjemmesnekra.
Stoffene ble kjøpt på symessa på Lillestrøm i fjor (eller var det forfjor...).


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar