ET GARNNØSTE.... og litt sying :)

I sommer hadde jeg prosjekt garnslanking. Pulsvarmere, kluter, halvsokker mm. ble produsert på strikkemaskin og for hånd. Desse tingene har blitt liggende i en eske og ikke blitt dokumentert :)

De orange pulsvarmerne og de nederst til høyre er strikket i fangmønster på strikkemaskin.
Husker ikke hvilket garn jeg brukte.
Pulsvarmerene nederst til venstre er strikket for hånd i Rowan Wool Cotton:
Pinne nr 3,5. Opplegg 44 masker. To rett og to vrang i 22 cm.
Heklakant: #1fm, hopp over en maske, to staver, to luftmasker, to staver i samme maske,
hopp over en maske#.
Heklakanten fant jeg på en eller annen engelsk blogg husker dessverre ikke hvor.

Ullsokker strikket på strikkemaskin. Perfekt til å ha ned i joggesko :)
Framgangsmåte her. På de røde er kanten strikket for hånd. De andre har bare en dobbeltkant.
Og til slutt litt sommersying. Har laget en lik veske før som jeg gav bort.
Likte stoffet (Stoff og Stil) og fikk lyst på en selv.
Bruker lite strømpepinner, men nå har jeg ihvertfall fått orden på de jeg har :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar