HØSTFERIE, STOFF- OG GARNSHOPPING I KØBENHAVN.

Dette er butikken som bare MÅ besøkes av alle som elsker å ta på, se på og kjøpe garn.
En godteributikk for strikkeentusiaster :)
Sommerfuglen, Vandkunsten 3.
Anbefaler dere å ha full lommebok og ha planlagt noen innkjøp på forhånd. Jeg kjøpte tre Isager AlpacaC/Ull - til å ta på, se på...og bruke til noe riktig fint :)
Websiden er dessverre ikke like inspirerende som butikken....
Shopping i Vesterbrogade:
Bildet øverst til venstre: Therese Garn, Vesterbrogade 75. Denne butikken besøkte jeg bare fra utsiden, rett og slett fordi den åpnet 10.30 (jeg var der 10.15...).
Såg litt kjedelig ut, men utsiden kan bedra......
Bildet til høyre: Garn i ture i  Vesterbrogade 180 bar litt preg over at de akkurat hadde flyttet. Masse fine lappeteknikkstoffer og garn for de som liker å strikke med pinner nr 2,5 :)
Nederste linje: Wadils, garn og ull. Anbefales! Nydelige garnkvaliteter og strikkeprodukter.
Her brukte jeg 272 DKK på det dere ser på bildet. Jeg var i Vesterbrogade 31, men det ser ut som de har større butikk  et annet sted Valby langgade 45, 2500 Valby...
Stoff 2000 har også butikk i denne gaten, se bildet under :)
 
 Stof2000 har flere butikker i Københavnområdet.
Denne gang besøkte jeg den i Vesterbrogade 41. Og handlet som dere ser litt der....Jeg synes vel at Stoff2000 butikkene er litt oppskrytt. Vi har Stoff og Stil, minst like bra...eller kanskje bedre :).
Men København har denne: Malika og Rosa
. Ved Amagerbanen 11C, 2300 København S. ( Ved siden av loppemarkedet DEN BLÅ HAL). Veldig begrenset åpningstid, så det ble dessverre ikke noe besøk denne gangen heller, men webshoppen fungerer :). Bildet til høyre er en stoffbutikk som vi tilfeldigvis datt innom: Skipper Stoffer. Liten butikk, ok fine stoffer. Ikke billig. Jeg kom ut med hvit og brun smalfløyel til skjørt :). Butikken solgte et lite utvalg av Liberty stoffer, bomullsjersey, interlock og elastiske ullkvaliteter . 

Heldige meg som har verdens beste Randi i København!
Dårlig planlegging fra vår side gjorde at vi kom i en travel arbeidsperiode for henne....
Heldigvis fikk hun tid til et par timer skravlings sammen
med meg og Lars før senvakt - Kjekt!

Marit Serianna hadde med seg en venninne på tur. Veldig kjekt både for store og "små" .
Jentene shoppet på egenhånd hele dagen og storkoset seg.
Vi møttes vel så og si bare til morgenmat og middag :)
Første kvelden spiste vi på Ristorante Italia på Kultorget.
 God mat og morsom kelner. Anbefales.
Marit Serianna spiste ikke opp maten sin, og fikk beskjed om at hun måtte ta oppvasken....
tror ikke kelneren regnet med at hun reiste seg fra bordet og var klar.....  
Stakk innom fantastiske Lousiana på vegen hjemover.

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar