Prosjekt 2013...

2012 har vært et pussig år, har planer om at 2013 skal bli anderledes....derfor skal jeg nå se framover isteden for mimre om 2012. 

For første gang på veldig mange år har jeg satt meg noen nyttårsforsetter: 
Jeg skal bli litt sprekere og leve sunnere (det siste gjelder også de to andre i familien....)
Jeg skal bruke mer tid ved sy og strikkemaskin, med pinner og krok :)
(dvs...litt mindre surfing på PC`n..)
Jeg (vi) skal være mere sosial med venner!

Så gjennstår det å se hva som skjer..... 
I romjula tok jeg vareopptelling på UFO`er og laget en del nye (fem gamle og fire nye....).....greit å vite hva man skal gjøre om det blir tid til overs. Hvor mange kan man egentlig ha? Dette er bare strikkeprosjektene.....jeg har også sy og hekleprosjekter.........

Lappeteppe i dominostrikk.
Opplegg 45 masker i Mor Åse garn (Rema 1000...).
1.omg rett,siste maske vrang.
Ta av første maske (rett). 20 masker rett. 1 m løs av, 2s, den løse over, 20 masker rett, 1 vrang.
3.pinne: Første maske rett av, alle rett, siste vrang...
.......................................................................................................................
Alltid greit å ha et sjal på pinnene. Garn som på Dorthe genseren
lenger ned på siden :). Har strikka mønsteret flereganger før.
Info her.
Mamma om du leser dette: Vi mangler av en eller annen merkelig grunn
tøfler på hytta.....Har startet på et par fra Sandnes...oppskrift her.

En uke etter at jeg bestemte meg for aldri mer "Dorthe genser"
(den var for kjedelig å strikke...) er jeg i gang med en ny Dorthegenser....
er det mulig... JA! Denne gang i Alpaca Silk og Drops Alpaca.
Helt nydelig å ta i...har veldig lyst på den selv, men tror ganske sikkert 
at 15åringen min okupererer den når den er ferdig :) 

Votter i finull (Arne&Carlos, funnet i billigkurven på Rauma Ullvare).
Gammel UFO.... Lærer meg "magic loop" (strikke med stor rundpinnen
i steden for strømpepinner...).
Tror det vil funke veldig bra, må bare sette det over på en lenger pinne.
Gammel UFO.... planen er å strikke hals og ermkvarder for hånd,
resten på maskin. Mer info her.

Tja...nok en gammel UFO . Skal bli strømper. Har strikket rangbord
for hånd,resten skal strikkes på strikkemaskin :)
UFO: Crazy kjolen på egen måte..... litt håndstrikk og litt maskinstrikk.
Info her.
Siste UFO i denne omgang. Sokker.


4 kommentarer:

  1. Ja, takk.... målet får være å bli ferdig med det meste iløpet av sommerferien :)

    SvarSlett
  2. se her ja, har litt å holde på med fremover :) Lykke til, krysser fingra at du er ferdig i løpet av sommerferien.

    SvarSlett