I forrige uke fant jeg denne boka på dørstokken tidlig en morgen. Hm...glemt å avbestille igjen? Nok en bok som jeg burde ha returnert, men som ikke skjer......? ..Nei,  dette var faktisk en bok som jeg ønsket, og som stod til forventningene.
I boken har Tove Fevang samlet gamle og nye oppskrifter.  Passet meg utmerket at jeg fant oppskrift på flere av gryteklutene jeg har plukket med meg hjemmefra. Grytekluter som mine besteforeldre har laget og er KNALLFINE!

Bilder fra boka :)

Grytekluter hjemmefra. De fleste finnes i boka!

Disse gryteklutene finnes også i boka. Jeg har brukt PT Sumatra (anbefales). Oppskriften fant jeg  i bloggen til Tove Fevang, men ser at den er fjernet fra siden (sikkert fordi den står i boka).

2 kommentarer:

  1. Så mange fine grutekluter da! :) Da jeg var liten hadde vi noen som ligner veldig på de som er avbildet sammen med den hvite mugga :)

    SvarSlett
  2. De er så flotte. :) Jeg har længe ledt efter netop disse opskrifter på Grydelapperne som er på billederne.
    Kan du evt. Hjælpe mig med disse opskrifter eller fortælle mig hvordan jeg kan få fat i bogen.?? Umiddelbart kan jeg ikke få fat i den her i Danmark. :(
    Mange hilsner Tina.

    SvarSlett