Våren planlegges.
Liker å ha noen prosjekter i strikke-/heklekurven, men i den siste tiden har den vært tom. Ingen UFOer. Tenkte jeg skulle bruke påskeferien på å fylle kurven med nye prosjekter. Til nå har det blitt tre, men når jeg ser på fargene er det ingen ting som minner om våren. Det må jeg gjøre noe med :)
Prosjekt 1: Svarte votter i dbl. finull (eller "Arne&Carlos" garn kjøpt på tilbud på fabrikkutsalget til Rauma Ullvarefabrikk). Mønster her hos kjerstrikk. Jeg liker absolutt ikke å strikke på strømpepinner og spurte om råd i forumet "Hobbyboden". EN lykke. Der fikk jeg tips om denne metoden: Den magiske løkke. Har så vidt prøvd den, rask er den ikke, men tror den er noe for meg likevel.
Har også startet med "den magiske løkke" på prosjekt 2. "Moon Socks" fra Garnstudio. Mønster. Dessverre har jeg ikke nok Nepal garn her på hytta (liker å bruke orginalgarn på gratismønster...) så det ble Cortina, pinne nr 6.

Prosjekt 3: Strømper - uten oppskrift. Har lagt opp 88 masker PT5, pinne nr 3. Planen er å strikke 10 cm to rett og to vrang. Deretter fortsette på strikkemaskin...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar