Uke 7: Fortsetter og fortsetter

Denne uken, eller retter sagt de to siste dagene har jeg virkelig slanket garnlageret mitt på hytta. Siste innlegg denne uka viser to puter strikket på strikkemaskin. Den hvite på finstrikker`n, den grå på grovstrikker`n.



Den første skulle egentlig bli en buff (strikket i babysilk, tre nøster), men ble litt i trangeste laget....kiipt..jeg ble sur og gikk i tenkeboksen....blikket mitt flakset rundt på hobbyrommet, og plutselig dukket det opp to runde puter! YES! Ny idè!



Grå pute: Opplegg 30-30, innstilling 9,1 - grovstrikker. I underkant av fire nøster grå Cortina. 126 omg. Flatt mål: 45 x45 cm.

4 kommentarer:

  1. Så flotte puter,du har strikket på strikkemaskin.
    Min strikkemaskin lever et stille liv på loftet mulig jeg burde ta den ned og bruke den litt igjen.
    Ha en flott dag

    SvarSlett
  2. Kreativt tankespinn :) Flotte puter.

    SvarSlett
  3. TØFFE!! Den kvite er min favoritt, knallkul, altså!
    Og så kjekt men mange fine klutar! Dei er så gode og fine, men eg syns det er så demotiverande å bruke tid på å strikke, for så å grise dei til. Hehe..
    Skulle gjerne hatt ein strikkemaskin , ser eg, men får vere flinkare å bruke tida mi på dei maskinane eg har..
    Ynskjer deg e god kreativ veke, Jorunn!!

    SvarSlett