UNDERVISNING:
4.trinn syr nålputer og lærer seg forsting og korssting....og læreren syr bakstykke på alle nålputene (ca 60) :)
Hadde samme oppgave i fjor. Da fikk elevene sy på bakstykket selv :) Det var veldig stas siden de ikke hadde sydd på symaskin før, men litt vel mye stress for lærer`n...

Skolen jeg jobber på er besøksskole for VFL (vurdering for læring), og dette praktiseres også i kunst og håndverk.
Elevene skal vite hva som kreves, og bevisstgjøres på om målet er nådd. Dette i form av kameratvurdering, lærervurdering og/eller egenvurdering. Både undervegs og til slutt.
Heretter kommer jeg til å legge ut noen av oppgavene.
Dette er oppgaver som med fordel kan gjøres hjemme også.
Flott om de har øvd til de kommer på skolen :)

MÅL:
Jeg broderer en fin nålpute.
Jeg lærer meg forsting (tråklesting) og korssting.

KRITERIER:
Jeg starter hver rad like langt fra kanten (”marg”).
Jeg bruker farger som passer sammen.
Jeg fester tråden pent på baksiden.

VURDERING:
Muntlig tilbakemelding fra lærer: To stjerner og et ønske.

1 kommentar:

  1. Jess! Gull! Det skal eg ta med meg, kvar enn eg endar opp til hausten : )

    SvarSlett