EPISODE 20: PÅ BESØK HOS GARNFEENE, FLOTTE FJELLTURER , SØM- OG OPPLEGGSIVER.

I denne episoden sitter jeg ute på hytta og nyter sommerferien. I bakgrunnen høres både ku og sauebjeller i løpet av episoden. 

Jeg forteller om tur til Kvelde der jeg besøkte "Garnfeene", strikketreff på Biristrand camping og fine fjellturer på Kvamsfjellet. 

 Sofia Kammeborn samstrikken vår.

Ganske så sprøtt, men på en av turene møtte vi noen som plantetfarget garn, 

mer om dette også i episoden :) .

Ja, denne episoden er en skikkelig reklame for Kvamsfjellet ! 


På slutten av episoden viser jeg hvordan sy lappeteknikk :).

Se også "Lappegledesammen2020" på facebook og instagram.



Jeg viser stolt fram de nye lammene mine i egetspunne garn.

Se Ravelry for mer info.


DETTE HAR JEG STRIKKA SIDEN SIST:


Pulsvarmere i Loft garn. Se Ravelry for mer info.


"Bakers twine".  Se Ravelry for mer info.


DETTE HAR JEG HEKLA SIDEN SIST:


Tovet gryteunderlag.
Bestemorsrute og C2C


DETTE HAR JEG SYDD SIDEN SIST:











Framgangsmåte her 



Framgangsmåte her 




Framgangsmåte her



PROSJEKTER PÅ GANG, MASSE NYTT.. MER INFO PÅ RAVELRY.

Magic Loop Teddy by Julie Tarsha

YouTube instruksjon: her


Bakers twine.

Mer info her

Robada Shawl by Jen Bartl

Estonian Leaf Lace Cowl by Evelyn A. Clark

Harlekin sjal by Gro Tveitstøl

Etched in Time by Kulli Maslova

Bits and Pieces mitts by Sofia Kammeborn


Vertices Unite by Stephen West


LANGTIDSPROSJEKT: 

"Primulateppet" av Arne og Carlos.


Domino teppe, stolbeskyttere: Rauma Finull og PT2. 
Pinne 3,5. Opplegg 41 masker . Ca 4-5 gram pr rute.
6 x 10 ruter ferdig.


Stephen West: Starflake.
Mer nfo på Ravelry.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar