SKOLESTART 2017. HASLE SKOLE PÅ BRYNSENG SKOLE.


KLASSEROMMET MITT :) . Heldigvis klarte jeg å snike med noen elevarbeid. Husene fra nærmiljøet vårt passet perfekt i monteren utenfor klasserommet.


Utsikten fra kunst og håndverk rommet mot Ekeberg er som et maleri. Gleder meg til høstfargene kommer.


Noe som heter nytt år og nye muligheter. 
I to år framover skal Hasle skole være på besøk på helt nye Brynseng skole før vi returnerer hjem igjen til "ny Hasle skole".
Før sommerferien pakket og pakket vi. Selv pakket jeg godt over 100 esker. 
Dessverre ble det kastet med hard hånd fra flyttebyrået sin side. Grafikkpressa, bysta, skjæremaskin mm som var i tipp topp stand.  Vel, dette kan kjøpes nytt, men det kan ikke eska med knallfine veggaviser som 5.trinn hadde laget og massevis av konkretiseringsmaterialene mine.  Noen av konkretene har fulgt meg siden lærerhøyskolen - føles som en brann eller et ran. Dette kommer til å gnage meg en stund. Miljøskolen Brynseng - alt nytt...

Miljøskolen Brynseng er en av Norges mest miljøvennlige skoler med solcelleanlegg (1000 kvadratmeter) som sørger for at skolen så og si er selvforsynt med strøm.
På toppen av skolen er det en liten ballbinge og en kjempestor og fin flerbrukshall. Den lille ballbingen er eneste plassen elevene kan spille fotball i friminuttene, lurer på hva arkitektene har tenkt at mellomtrinnet skole holde på med i friminuttene? 
Skolegården er kjempefin, masse fine lekeapparater for de minste, mange fine sitteplasser, to bordtennisbord og et par tre basketballkurver for de eldste. 

Innvendig består skolen av store fine klasserom, grupperom, laaaange korridorer og maaange trapper :) . Går jeg de 25 minuttene til og fra skolen om morgenen + dropper heisen er jeg ferdigtrimma når jeg kommer hjem :) .
Trapperommene har Torunn Skjelland og Vigdis Fjellheim dekorert med veggmalerier med fokus på miljø- og klima. 































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar