PÅ OSLOTUR I NYSYDD KJOLE :)


Ny kjole og nye briller :) . Stoffet til kjolen bestilte jeg hos Lisi Design  . Kjempefin design, men litt spent på hvordan kvaliteten blir etter å ha vasket det. Stoffet er ikke gjennomtrykt. Etter en dags bruk ble overflaten litt loete, akkurat som den hvite baksiden kom gjennom. Oppdaterer etter vask. 
Tok utgangspunkt i dette Simplicity mønsteret, men gjort endringer slik at det passet så og si perfekt til meg :). 



På veien fra Kvamsfjellet til Oslo stakk jeg innom trivelige Grethe i butikken hennes "Morgrethe" i Brumunddal. 
Inspirerende butikk full av spennende garnkvaliteter,  god service og fagkompetanse i særklasse. At dette er en populær butikk, var det ingen tvil om. Jeg var innom midt på dagen, torsdag og fineværsdag midt i ferien, til og med da var butikken full av kunder.
Flaks for meg at vi likevel fikk noen minutter til en koselig prat på tomannshånd :) . 
På handlelappen min stod firkantpinner i et par størrelser, men kom over dette settet som jeg fant ut at jeg faktisk hadde bruk for 😍.


Før vi satte kurset mot hytta igjen stakk jeg innom kolonihagehytta til Anna til en koselig lunsj. 
Islendingen Anna er en av de i Norge (sikkert på Island også) som kan mest om knipling. Imponerende håndarbeid. "Metallkniplingene" på bildet er bare er et av prosjektene hennes denne sommeren ! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar