SOMMERFERIE - HURRA :)

To og en halv uke av ferien er allerede over. Og de har jeg brukt så godt jeg kan...

Marit Serianna jobber hele seks uker denne sommeren ( fem uker på Nemko og en uke for kulturskolen). Første sommeren at vi ikke henger sammen, ja... hun begynner og bli voksen..
Så hva med meg nå? .. kan vel kalles en ny epoke i livet..

Jeg tenkte at jeg må dokumentere det jeg gjør, i tilfelle jeg glemmer at jeg har gjort noe nyttig.
Dokumentasjon legges i selvlaget kalender, på instagram eller her på bloggen.
Litt uavklart når Lars tar ferie. Han er på jobbtur til India denne uken, og for øyeblikket alt for mye å gjøre på jobben.

Ferien til nå (13.07.2016):
Dagen etter skoleslutt reiste vi på familietur til Bergen på en fantastisk Paul Mc Cartney konsert!
Deretter ble det Oslodager med baking, vasking, tannlegebesøk osv. osv. før langhelg på hytta med Lars.
Ble med Lars tilbake til Oslo og da ble det fem dager med samme greia: baking, vasking og tannlegebesøk + besøk på fantastiske Astruputstillingen til Hennie Onstad senteret sammen med Anna (eget blogginnlegg).
 startet ferien for meg, de to første ukene velger jeg å kalle avspasering:). Avspaseringen brukte jeg rett og slett hjemme der jeg gjorde ting jeg ikke rekker i hverdagen :) . Veldig godt fornøyd med egen innsats.
Fredag 8.juli kjørte Marit Serianna og meg Oslo-Vestnes. Serianna tok fly tilbake til Oslo for ny arbeidsuke, og jeg ferierer videre. Returnerte til hytta i går (12.07).





Sukkertoppen 4.juli 2016.





Lars, Marit Serianna, meg og selveste Paul McCartney på Koengen i Bergen.
Sola kom samtidig med at den 74 årige kongen av popmusikken entret scenen. Vi og 22.500 andre fikk et forrykende show fylt av sangene vi ville høre :). Et minne for livet.

De første to ukene av ferien ble det hele tre runder med 
baking av pizzasnurrer,
 populært i matpakka til de to i familien som jobber :).
Tok igjen for hele året og bakte også matpakkemuffins, Berits brune pinner, kanelsnurrer og biscotti.
Kan vel si at etter dette var jeg godt over middels 

fornøyd med egen innsats :)
Damene på Vestnes tur :)


Strålende fornøyd Marit Serianna som har fått skinnjakke av bestemor og bestefar. Bestemors nye el-sykkel måtte også prøves. Artig greie, spørs om vi må ha en slik på Kvamsfjellet etterhvert.





Ingen Vestnestur uten fisk til middag.  Marit Serianna elsker bestemor og bestefarfisk og bestilte det like godt til middag begge dagene hun var på besøk...

Utsikt mot Livneset fra Tresfjordbrua.


Måtte ut og dokumentere dette flotte øyeblikket.



På tur tilbake til hytta måtte jeg selvfølgelig innom fabrikkutsalget til Rauma Ullvarefabrikk.
Kjempefin butikk, men denne gang var det lite utvalg i restekassene.
Rabatten på ordinærvarer er skuffende liten i og med at det er fabrikkutsalg... kun 10% rabatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar