STRIKKETREFF I OSLO 11.-13.MARS






Helga 11.-13.mars var jeg så heldig at jeg fikk være med på strikketreff på Quality Hotell 33 på Økern igjen. 
Ca 150 strikkeglade damer samlet under et tak. 
Strikketreffet ble arrangert ene og alene av Gry Hege. 
Er bare så imponert over hva den dama rekker. Gry Hege er også leder for "Ull og omtanke" sin Oslo avdeling (se bilde lenger ned). 

På treffet fikk vi nyttige tips og en innføring i hvordan vi kan bruke Ravelry.  Jeg fikk endelig tørket støv av kontoen min, og benyttet kompetansen på treffet til å fikse litt på siden.  
Stas var det også med et veldig morsomt og inspirerende foredrag av Arne og Carlos. 
Etter lunsj på lørdag ble det rigget opp salgsboder med mange fristelser. Fine "Våppikjoler" og  masse nydelig garn. Merkelig nok kom jeg bare hjem med en ekstra strikkepinne, rett og slett fordi jeg trengte den :)
Kjekt og bli kjent med nye strikkefolk, og ekstra kjekt å møte "gamle kjente". 




Arne og Carlos.




VELDIG kjekt å strikke sammen med denne gjengen igjen !
Håper det ikke blir så lenge til neste gang.

(Nederst til venstre holder Renate flott takketale og overleverer gave til Gry Hege) .



I tillegg til inspirasjon fikk jeg også mange gode strikketips. Hadde starta på Vemekofta før treffet, men tok den opp på fredagskvelden etter å fått tips om å strikke forhøyning bak. Følg gjerne framdriften på kofta her på Ravelry :) (Om det blir framdrift da :)) .
På bildet til høyre dokumenteres nystrikka sokker :) Utrolig mange flinke folk rundt (og oppå..) bordene.



På treffet ble det samlet inn og strikket lapper til Ull og omtanke. Lappetepper som gis til kreftpasienter under behandling. Les gjerne mer om det fantastiske prosjektet her



Jeg lar dette bilde tale for seg selv :)
TUSEN TAKK FOR EN FANTASTISK HELG!
Bilder fra treffet finnes også på #Oslostrikk2016

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar