1. - 25. desember 2012

I år føler jeg at jeg har hoppet over førjulstida. Skikkelig dumt at det ble slik for jeg liker egentlig ganske så godt denne tiden. Heldigvis er det bare 11 måneder til neste gang, og det går fort i min alder :).
Kanskje jeg skal begynne å spare slik at jeg kan ta permisjon et par uker neste desember?  Få tilbake den gode gamle julestemningen og lage skikkelig god gammeldags førjulstid for mann, datter og gode venner.  Det tror jeg er en god plan :).
I starten av desember følte jeg vel egentlig hvordan det ble dette året, og heldigvis fikk jeg den glupe ideen at vi kunne bestille nesten ferdig jul hjemme hos mamma og pappa på Vestnes :) Og slik ble det. 
Syv slag og julemiddag ble bestilt, og den snille mamman min (men hjelp fra pappa) brukte desember måneden på å lage jul for oss! Tusen takk.
Selv om førjulstida ikke ble akkurat som jeg ønsker den skal være, skjedde det heldigvis en del koselige ting også som gjorde at julestemningen kom snikende sakte, men sikkert :)
6.trinn laget kjempefine stjerner til å henge i vinduet.


Julepynt av dorull/tørkerull ble en hit dette året :)



Jeg var i julelunsj komiteen dette året.
Med god hjelp av Marit Serianna, som brettet
65 serviettroser, ble personalrommet pyntet til fest.
Ingen førjulstid uten nissestreker på Hasle skole. Vi på 6.trinn gjorde bl.a. dette på kontoret til gjengen vi var nissevenn for . Døråpningen ble stengt med 200 plastbeger fylt med vann :)


Siste skoledag er det tradisjon med gang rundt juletreet. I år har skolen blitt så stor at vi måtte ha tre runder.
Elevene har selv laget pynten på treet.
Hasle Skole Musikkorps sin julekonsert er et must.
Korpset teller for øyeblikket 120 medlemmer fordelt på fire korps.
Aspiranter- juniorer-Hovedkorps 1- og ungdomsbrassen.
Tror det var 17 musikanter som står på venteliste for å komme inn,
og det før 1.trinn har fått mulighet til å søke. 

På veg til Vestnes stakk vi innom hytta
og pyntet til jul :)


Tradisjonen tro: Svineribbe på lillejulaftaen, pinnekjøtt julaftaen og laks 1.juledag! 
Hovmesteren, Sølvguttene og Tre nøtter til Askepott på fjernsynet. Det er jul :)

Svineribbe på lille julaften :)
...underholdningen :)
Marit Serianna står for både borddekking.....og






 

Lars har fått gave fra svigermor: varme sokker,
c-vitaminer, d-vitaminer, sugetabeletter osv..osv..
hehe.....



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar